Sunday, November 22, 2009

hmmm..sahabat..

"kenapa ader kawan yang makan kawan??".."cakap tak serupa bikin"..persoalan itu sering berlegar-legar di minda hamba yang kerdil ini..hmm.sahabat..teman..kawan..apa makna semua ni..ana tak faham..ana pelik la kenapa ada sesetengah di kalangan kawan ana yang masih tak sedar..yang paling ana pelik sekali..korang kater tak nak buat hal dah..tapi..korang dah janji ngan cikgu yang korang nak jaga nama batch..tapi..kenapa korang buat hal jugak..korang ni sama jer macam munafiq tau..tu lah yang ana raser laqob untuk korang tau..ana sebenarnya sedih sangat biler korang wat macam tu..tapi..bila ana tegur korang marah..korang nak jadi aper??nak kater result ok x plak..ana bukan nak cakap result ana ok..tapi..cuba korang pikir pengorbanan mak bapak korang..banyak dosa yang korang dah buat kat diaorang..tipu diaorang..khianat amanah diaorang..tipu cikgu..langgar peraturan sekolah..klu dah banyak pahala sangat pun..berpada-padalah sikit.

Ya Allah..Kau Maha Mengetahui apa yang Kau lakukan..andai ada hikmah disebaliknya..aku hanya mampu bersabar dan bertawakkkal kepadaMu..aku hanya lah hambaMu yang hina..yang sentiasa memerlukan cahaya makrifah danhidayah dariMu...

1 comment:

syifa' said...

di dunia ini..sahabat itu beribu yg mempunyai pelbagai gaya dan kerenah..ketahuilah bahawa semua itu adlh ujian dn dugaan drpd Allah Azza wa Jalla kepada umatnya yg kerdil ini..ana percaya nti boleh membimbing rakan2 kita..ana sentiasa menyokong nti drpd blkg..kita 'BERJUANG BERSAMA-SAMA, YA!!!!'

~SYiFa'~