Friday, February 5, 2010

Allah Maha 'Adil

"la yukallifullah hu nafsan illa wusa'ha"

"wei..aku nak tanya ko ckit??..akak tu knaper asyik bagi annouce pasal ds ha??..nak kter pki bju 0ren x plak..."soal budak tu kepada adik dorm ana..adik dorm ana pun jawab la persoalan sahabat die tadi..pastu..malam tu adik dorm ana cter la dekat ana pasal hal tu..ana diam jer la..hmm..adik dorm ana yang cter kat ana tu memang rapat gak la..lepas beberapa minit lepas tu..ana terfikir..ana ni lebih2 sangat ker??ana ni macam bagus ker??tiba2..terkeluar air mata berderai hingga ke pipi..ana fikir balik..teruk sangat ker ana nie??semua orang pandang x puas hati..


bila ana fikir2 balik.."la yukallifullah lu nafsan illa wusa'ha"
Allah Maha Mengetahui apa yang Dia lakukan..
setiap dari sesuatu yang dijanjikan olehNya pasti ada hikmah yang disebaliknya.Begitu juga dengan hari2 yang bakal kita lalui..belum tentu pahit atau manis yang menanti kita sebagai hambaNya..

Ya Allah aku hanyalah hambaMu yang hina ..bantulah diri ini dalam melalui jalanMu agar aku dipermudahkan menggapai redhaMu juga dalam menuntut ilmu Mu..

1 comment:

Farzana Maulan said...

perjuangn perlukan... try and error
bwat lar ape shj yg x lgggr syariat then, klu salah kte btolkan... kte x tau mne satu salah or mne stu btol till we dare to try k... keep hope alive