Monday, January 3, 2011

NIKMAT ITU....

Alhamdulillah..aku dan keluarga berjalan di tas muka bumiNya yang penuh dengan nikmat dan ciptaan indah yang tidak bisa di tandingi keindahannya walau di kumpul semua pakar pereka hiasan seluruh dunia..tetap tidak terlawan..aku bersyukur atas nikmat dan rezeki yang Kau kurniakan kepada ku dan keluarga...namun kadangkala aku terfikir..tiap saat Kau senantiasa memberi nikmat kepada hambaMu tanpa terleka walau sesaat..namun..hambaMu membalas tidak seperti apa yang Kau berikan....kekadang aku terfikir..Kau masih lagi memberi walau hambaMu menepis segala rahmat dan inayah yang Kau beri..aku terfikir seketika..betapa kejam seseorang itu andai..seseorang yang lain memberinya bekalan hidup dan dia membalasnya dengan meludah orang itu semula..Tidakkah kita terfikir bahawa...ALLAH tidak pernah leka dalam mengatur yang terbaik buat hambaNya...namun..hambaNya membalas dengan melakukan ker0sakkan dengan selaut maksiat di atas muka bumiNya yang diciptakan bagi melaksanakan suruhanNya...Betapa KEJAM kah kita ini!!!

Buat insan yang membaca entry ini..SEDARLAH bahawa..ALLAH memberi nikmat dan tidak seharusnya dibalas dengan maksiat atas muka bumiNya..

No comments: