Saturday, February 19, 2011

REALITI KEHIDUPAN



"SESUNGGUHNYA JANJI ALLAH ITU PASTI"

BUAT SAHABT YANG AMAT AKU SYANGI DAN AKU KASIHI..TIDAKLAH SESEORANG SAHABAT ITU MEMBIARKAN SAHABATNYA YANG LAIN TERJEBAK KE DALAM KANCAH MAKSIAT YANG DILAKNAT SANG KHALIQ...

hari demi hari aku menuntut ilmu ilahi di bumi barakah ini..aku memikirkan sendirian..aku memerhati sikap sahabat2 yang aku sayangi kerana ALLAH..satu persatu..
ada yang aku cukup kagum dengan nya kerna begitu hargai waktu2 untuk "bertemu" dengan sang KHALIQ..dan ada pula..sedikit menyedihkan diri ini..bukan aku sudah cukup baik..namun aku sendiri dalam mengislah diriku hari demi hari...sahabat..sudah berkali aku menadah tangan pada ilahi agar kau berpaling dari 'si dia'dan meluangkan masa dengan ku..kini..kau dan aku bagai se ela..aku begitu sukar untuk berbicara..bermadah pujangga..menyelami rasa bersama mu..aku sedih..kerana kau membawa dirimu jauh hanya kerana 'si dia'yang lebih kau utamakan..sahabat..aku rindukan pershabatan kita dahulu..tatkalu aku murung dan sedih..kau hadir..memberi bahu dan telinga mu bagi ku meluahkan rasa yang membunuh hati ini..begitu sebaliknya..kau mudah meluahkan pendapat,teguran,dan permasalahn yang kau hadapi padaku..namun kini..segalanya berubah..'si dia' telah merampas segala kebahagiaan yang telah kita bina dahulu..lebih indah dan diredhai ALLAH selain mendapat halawatul iman yang kita bina kerna sang KHALIQ...

sahabat,,
andai kau terbaca kalam ini..bukan aku menyuruh kau memutuskan hubungan antara kau dan dia..tetapi..andai kau merasakan hubungan yang kalian bina melukakan hati kedua ibubapa..leraikanlah ia..hanya untuk sementara..biarlah aku sahaja yang terluka..janganlah kalian melukakan hati insan yang telah banyak berkorban dalam hidup kalian selama kalian hidup di muka bumi ini..kerna..sang KHALIQ telah berjanji
"perempuan yang baik unuk lelaki yang baik"

"dan aku menciptakan sesuatu dengan berpasang-pasangan"
andai ada jodoh antara kalian..biar tepisah dek benua..andai berjauhan antara utara dan selatan..tidakkan terpisah jika sudah ditakdir tuhan..andai benar lah kalian ingin bersama..meterailah satu ikatan yang sah..agar setiap perbualan..pertemuan yang kalian lakukan adalah HALAL kerna sudah punyai sebuah ikatan yang sah..

akhir kalam..
aku hanyalah hambaNya yang hina dan lemah..dan setiap mukmin itu haruslah mengingatkan saudarnya yang lain andai dia benar mencintai saudaranya yang lain.

No comments: