Tuesday, April 19, 2011

jalan itu indah



Bismillahirrahmanirrahim..

Dah ber’dust’ blog nieyh..maklum la..budak diploma kan..agak sibuk ckit la..hehehe(tersenyum sampai ke telinga)hmm..sebenarnye nie macam sambungan untuk entry yang lepas 2..hmm..dah empat bulan aku di pentas dunia separa reality nie aku dapat macam2 ilmu untuk buat bekalan ke pentas dunia realiti..macam2 kali I nak citer sebab takut pas nie nak tunggu entry akan datang dah berkulat plak bl0g nie..

first..

Sahabat

Baru nampak kenyataan kata2 hikmah kawan ketawa berlambak dan berkuasa 3 n so on..tapi..kawan sedih kena punca kuasa banyak kali arr..hmm…kenapa macam 2 ekk??kenapa ade orang macam 2 ekk?? Tak reti nak jaga hati orang..perasaan orang..dan..macam 2lah nak cakap..dah tak tau nak cakap macamana dah..macam pelik pun ada..kenapa sudi nak jadi kawan kalau x reti nak jaga hati orang lain.. [mungkin dia tak tau die buat salah /kiter terasa ngan die kot]..maaflah yer..kalau ade yang terasa..tu yang sebab xde yang nak kawan..entahlah..buat sahabat yang aku 24 h0urs tak pernah tak saying k0rang..minx maaflah atas kekurangan diri nie..kalau tak suke dengan perangai sekarang..ceciter jerk..tak kisah pon..sebab kawan yang baik adalh cermin untuk kawan die..sebab mestilah die tak nak 0rang lain kutuk kawan die an..??bt0l x??setuju ??

Next..

nak citer pasal si “dia”…

“sesungguhnya aku menciptakan sesuatu itu berpasang pasangan

Refer pada ayat 2..janji ALLAH tu pasti..takkan la ALLAH nak bohong plak an..hmm..

“perempuan yang baik untuk lelaki yang baik”

Kalau aku nak yang terbaik..aku kenalah jadi yang terbaik jugak kan..tapi..hmm..kadang2 susah jugak diri ni nak berubah untuk menjadi sesempurna yang macam kita nak..camne ekk?? Mestilah ade kaifiat die kan..(smile)..mestilah ade tips nye..tapi..hmm..entahla..diri yang macam nie ade 0rang nak ker??xla macam sahabat n teman ku yang lain..ade rupa..baik..sopan..pandai..lembut..aku nie..hmm..ntahla..bak kata cikgu aku sorang 2..”cbela jadi lembut ckit..awk ni ganas sangat..”..cikgu..bukan saya tak nak..saya pun ada jugak impian nak jadi muslimah yang indah tapi..entahla..tak taulah bila diri nie nak ‘bertukar’.. bukan tak nak..fitrahla seorang perempuan 2 nak jadi yang terbaik untuk bakal suami die kan..hmm..aku tau..setiap perkra yang ALLAH tetapkan tu ade hikmahNya..hmm..tapi kene ade usaha gak..!!

Then..

Kewangan..

Sekarang akudah rasa segalnya..macam susah hidup nie tanpe duit..hmm..tu la sekarang nie tengah menceburi bidang perniagaan..(sebenarnye meniaga gula2 ngan keropok jer dalam kelas..kih..kih..kih.. poyo jer lebih)takpe la..paling command tau la untung rugi kalau dah nak wat business besar nanti.. dah ada pengalaman la maks0dnyer..

Hmm..rasenyer tu je la nak citer untuk entry kali nie..

Rabbi yassir wala tua’ssir ya karimm…

Layukallifullah hu nafsan illa wus’aha..

No comments: